Termék részletek
|
Hogyan működik egy sikeres könyvelőiroda? (Tantermi)
Felelősség, Szerződés, ÁSZF, Pénzmosás, Digitális könyvelés, GDPR, Ügyfél átvétele/átadása, Árképzés, Informatikai háttér, Marketing
|
TANTERMI vagy ÉLŐ/ONLINE vagy VIDEÓ/E-LEARNING
-
Időpont:
2023. március 28., szerda, 09.00–13.30, regisztráció 8.30-tól
Előadó:
Dr. Sallai Csilla
könyvvizsgáló, adószakértő, MKVK Könyvelői Tagozat elnöke
MOHA Ház (1143 Budapest, Gizella út 42-44.)
Ellátás:
08.30–09.00: Regisztráció09.00–11.00: Előadás 1. része11.00–11.30: Szünet11.30–13.30: Előadás 2. részeA tantermi részvételi díj tartalmazza az előadást, az oktatási segédanyagot nyomtatott és elektronikus formátumban, az íróeszközt, a WIFI használatot, a reggeli édes és sós süteményeket, valamint a nap közben fogyasztott kávét, teát és ásványvizet.A részvételi díj számlája étellel-itallal kapcsolatos költséget, közvetített szolgáltatást nem tartalmaz!Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.
Ajánló:
■ Már régóta van könyvelőirodája vagy csak most készül nyitni?
■ Szeretné, hogy jól szervezett munkafolyamatokkal működjön az iroda, és Önnek csak a lényegi dolgokkal kelljen foglalkoznia, de mindig van valami, ami megakasztja a munkát?
■ Legszívesebben megszabadulna néhány ügyfelétől, mert csak gond van velük, de attól fél, hogy akkor felkopik az álla?
■ Jó lenne új ügyfeleket szerezni, mert fejleszteni akarja az irodáját?
■ Szeretne új munkatársat felvenni, de nem talál megfelelőt, mert vagy a szaktudásuk hiányzik, vagy az igyekezetük?
■ Van egy régebbi munkatársa, aki egykor nagyon jó munkaerő volt, de mostanra teljesen elvesztette a motivációját, és nem tudja, hogyan rázhatná fel?
Tematika:
A KÖNYVELÉSRŐL ÁLTALÁBAN
■ Mi/Ki a könyvelő? Mindenkinek mást jelent, mert nincs egységes értelmezés
■ Alkalmazott könyvelő vs. kiszervezett könyvelés – előnyök, hátrányok; mikor kell váltani
■ Könyvelői szakma szervezeti háttere – szervezethez való tartozás előnyei
■ Minőség deklarálása – negatív értelemben – rémtörténetekkel
■ Minőség deklarálása – pozitív megközelítésben – már működő rendszerek
■ Magyar Könyvvizsgálói Kamara – Könyvviteli szolgáltatók önkéntes kamarai minőségbiztosítási rendszer (ÖKMB)
KÖNYVELŐI MUNKA MINŐSÉGÉT MEGHATÁROZÓ ELEMEK
Alap feltételek (azok az elvárások, amelyekkel a könyvelőnek minimális rendelkeznie kell)
■ Kompetencia meghatározása – képzettség, gyakorlat, cég- és iparági ismeretek (szakosodás előnyei, hátrányai); szakmaiság biztosítása; fedhetetlenség
■ Szerződéses kötelem – könyvelői szerződés sajátosságai (megbízási vs. vállalkozási); szerződési módok (ÁSZF lehetősége, konkrétumok kezelése; feltételek módosulásának lehetősége); vállalt könyvelési szolgáltatás tartalma (komplex szolgáltatási csomag vs. moduláris szolgáltatási paletta); együttműködés feltételei; garanciák; felelősségvállalás; érvényesség
■ Személyi feltételek – a hatékony és biztonságos munkavégzéshez szükséges feltételek biztosítása; helyettesítés; munkamegosztás irodán belül; cégek szétosztása; munkaköri leírások; külső partnerségek; jövőkép; korosztályi sajátosságok
■ Felelősségbiztosítás – szerepe; hatókör; eljárási szabályok ismerete
■ Köztartozásmentes – példamutató működés
■ Pmt. és Kit. – kötelező szabályzat megléte, betartása, dolgozókkal való megismertetése és betartatása; tipológiák; könyvelőirodán belüli szintek közötti kommunikációs csatornák
■ Ügyfelekre vonatkozó naprakész nyilvántartás – szerződésekre, megbízásokra, meghatalmazásokra vonatkozóan; információmegosztási csatornák, cégre fordított időre vonatkozó nyilvántartás; ellenőrző listák
■ Etikai szabályok – saját szabályrendszer; szakmai normarendszer; NAV-PEI bejelentés elmulasztása miatti szankció
Folyamatkezelés (a könyvelőiroda, mint szervezett, folyamatosan kontrolált munkavégzési hely)
■ Működési feltételek – iroda vs. otthon; vállalatszerű működés (ügyfélfogadás); eszközellátottság, vagyongazdálkodás, vagyonbiztosítás; adat- és információtárolás, illetve továbbítás
■ Output információk, ügyfél tájékoztatás – a könyvelés „nem csak szükséges rossz”; adatok folyamatos figyelemmel kísérése; ügyfélanalitikák egyeztetési gyakorlata; „mérlegdosszié”; fizetendő adókról
■ Rendszeres tájékoztatás – tájékoztatás jogszabályi változásokról; ügyfeleket érintő információk; ügyfél érdekében figyelemfelhívások; konkrét tanácsadói megbízások elkülönítése
■ Önkéntes alapon teljesített önképzés – többet, mint ami kötelező; szakmai szervezeti tagság; szakmai fórumok, portálok figyelemmel kísérése; jogtár és cégtár elérések (akár ingyenesen is); szakanyagok cégen belüli terjesztése
■ Belső ellenőrzési rendszer – csoportmunka; független belső ellenőr; munkafolyamatba épített ellenőrzés; kiemelt vezetői ellenőrzés; ellenőrző listák; könyvelés teljessége; könyvelési ellenőrzési technikák („összeolvasás”; előző időszakokhoz való hasonlítás, kockázatelemzés, külső egyeztetések kérése, ügyfélnél visszakérdezés); protokoll a hibák keresésére; hibák ügyféllel történő kommunikációja
■ Folyamatleírások – SZMSZ; munkafolyamat-leírás; ügyfélkommunikációról archiválás; ügyféladatok nyilvántartása; könyvelési adatok átvételének rendje; ügyfélkezelési protokoll (ki, mit, mikor, hogyan); hatósági eljárásra protokoll; irodai rend
■ Kiszámítható felelősségvállalás – teljességi nyilatkozat; esetleges vétkesség mértéke; alvállalkozók és külső szolgáltatók munkájáért való felelősség
■ Külső audit – minőségbiztosítási rendszer – ISO; működési folyamatok ellenőrzési rendszere; könyvelő szoftverben lévő kontrollok (időráfordítás, rögzítő személye, időpont, javítások, módosítások, lekérdezések)
■ Bérszámfejtés – feladatok egyértelmű rögzítése; input adatok dokumentálása; szenzitív terület; outputok kiadása; GDPR
Informatikai feltételek (a könyvviteli tevékenységbe kerülő adatok, információk informatikai támogatása)
■ Informatikai alapkörnyezet – korszerű számítástechnikai eszközök; belső hálózat; állandó szélessávú internet; tartalék internet kapcsolat; jogtiszta operációs rendszer; naprakész (jogtiszta) vírusvédelem; tűzfal; belépési jelszórendszer; jogosultsági szintek; irodai programcsomag; jogtiszta „könyvelő” és „bérszámfejtő” program; IT-biztosítás (IT hiba, szabotázs) adatvesztésre
■ Információk az ügyviteli programról – szoftverek folyamatos jogkövetése; analitika és főkönyv közötti zárt rendszerű belső feladások, adatexport-adatimport; rendszeres és teljeskörű adatmentések, illetve azok szeparálása
■ Elektronikus import/export kezelés, bevallás támogatás – banki adatfogadás; számlaforgalom beolvasása; vegyes tételek beolvasása; „Könyvvizsgálóbarát szoftver”; bevalláskitöltés; OBR feladás; egyéb nyomtatványkitöltési lehetőségek
INFORMÁCIÓVAGYON ÉS AZ AZÉRT VALÓ FELELŐSSÉG
■ Adat vs. információ
■ Megváltozott a világ szemlélete – GDPR, PMT, KIT, Titokvédelmi szabályok
■ Az adatok rendszerszintű megkülönböztetése és tudatos kezelése
■ Adatkezelés szabályozása – jogszabályi szint átültetése a könyvelőiroda szintjére
■ Adatbiztonság megteremtése, feltételei, módjai
■ Az adatok mesélnek … mi és mennyi tartozik az ügyféllel kapcsolatos információkból a könyvelőre
■ A megismert adatok felhasználása, továbbadása vs. PMT
■ A helytelen adatkezeléssel kapcsolatos következmények
Részvételi díj:
Részvételi díj, mely költségként elszámolható: 31.400 Ft + áfa/fő
Kedvezmények a részvételi díjból 2023. március 13-ig:
Egy jelentkező kedvezményes részvételi díja (30% kedvezmény):
31.400 Ft + áfa/fő helyett 21.980 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több jelentkező kedvezményes részvételi díja (30% + 5% kedvezmény):
31.400 Ft + áfa/fő helyett 20.880 Ft + áfa/fő
Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.
Jelentkezési feltételek:
Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogyaz átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.Szervező engedélyei:Felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: E-001513/2016
Felnőttképzési engedélyszám: E/2020/000238Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/001497
Intézmény-akkreditációs lajstromszám: AL-2721
Akkreditációs szám (Magyar Ügyvédi Kamara): AK001005/2020
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-117529/2017, NAIH-117528/2017, NAIH-114924/2017, NAIH-114922/2017, NAIH-114925/2017, NAIH-114927/2017
-
Mennyiség Kedvezmény Termék ára 1 fő vagy több kevesebb mint 2 fő - 27 915 Ft/fő 2 fő vagy több 5 % 26 519 Ft/fő
-
Igénybe vehető szolgáltatások Parkolás 2500 FtCikkszám 38063t