Termék részletek
|
VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉS KIVIZSGÁLÓ KÉPZÉS (Tantermi)
Visszaélés-bejelentési rendszer működtetésének gyakorlati kérdései [FAR-rendszerből letölthető állami tanúsítvány + Vezinfó Certifikát]
|
VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉS KIVIZSGÁLÓ KÉPZÉS
Visszaélés-bejelentési rendszer működtetésének gyakorlati kérdései
A tréningsorozat elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk.
TANTERMI vagy ÉLŐ/ONLINE vagy VIDEÓ/E-LEARNING
TANTERMI: Személyes részvétel. Napközben térítésmentes catering (reggeli édes/sós sütemények, kávé, tea, ásványvíz, ebédszünetben fóliázott óriásszendvicsek). A tantermi tréning előtt és közben kérdezési lehetőség. Íróeszköz, háttéranyag nyomtatott és elektronikus formában, WIFI. Parkolási lehetőség térítés ellenében. Az 5 napos tantermi tréning elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk. Nincs vizsga! Ingyenes hozzáférést biztosítunk 2024. március 31-ig a tréningről készült videó utólagos korlátlan megtekintéséhez.
++++AJÁNDÉKOK a résztvevőknek:
■ Visszaélés-bejelentési szabályzat minta
■ Etikai és Magatartási Kódex minta
■ Visszaélés-bejelentéshez kapcsolódó munkavállalói oktatóvideó
-
Időpontok:
2023. október 20. (péntek) + 2023. október 25. (szerda) + 2023. október 27. (péntek) + 2023. november 3. (péntek) + 2023. november 8. (szerda)09.00–16.00, regisztráció 8.30-tól
Oktatók:
Dr. Bölcskei Krisztiánvezető adatvédelmi tanácsadó, jogászFeladatai: személyes adatok kezelése (GDPR), visszaélés-bejelentések kezelése, jogi átvilágítás, oktatás és tanácsadás2005-ben végzett a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán. Dolgozott száz fő munkavállalót számláló cégek operatív igazgatójaként. Több oktatással és felnőttképzéssel foglalkozó vállalkozás állandó előadója adatvédelem, adatbiztonság témakörében, Magyarországon elsőként volt államilag elismert adatvédelmi tisztviselő képzések oktatója, kb. 1000 adatvédelmi tisztviselő végzett nála. Öt könyv és számtalan cikk szerzője. Az adatvédelmi tisztviselők munkáját segítő DPO Store megálmodója. 2021-ben az év 20 leginnovatívabb HR szakembere közé választották. A visszaélés-bejelentési szolgáltatást nyújtó Etikai Forródrót alapító tagja. Az életminőség javítása érdekében az időseket és fogyatékkal élőket támogató mesterséges intelligencia rendszerek kapcsán történő tájékoztatási kötelezettség megvalósításának problémakörét kutatja.Dr. Horváth Antóniajogász, Etikai Forródrót visszaélés bejelentési rendszer, managerFeladatai: visszaélés bejelentések kezelése, jogi átvilágítás, oktatás és tanácsadás2002-ben végzett a Miskolci Egyetem Állam-és Jogtudományi Karán. Dolgozott a közigazgatásban önkormányzatoknál jegyzőként, kormányhivatalban osztályvezetőként, minisztériumokban felsőbb beosztásokban és állami cég vezérigazgatójaként, projektvezetőként. Nemcsak jogi, hanem felsőfokú gazdasági és közbeszerzési referens végzettséggel is rendelkezik. A közigazgatásban elhivatottan küzdött a szolgáltató közigazgatás kialakításáért, amely szolgáltató jelleget a projektünk során is képviselni szeretné. Antónia hobbija a tanítás, mivel tanítói végzettséggel is rendelkezik. A szépségiparban is képviselteti magát. Érdeklődési köre: a mesterséges intelligencia és a gyermeki jogok kutatása, valamint a preoperatív és a posztoperatív tevékenységekkel összefüggésben egy egészségügyi kar létrehozása a szépészeti ágazatokban dolgozók számára.Dr. Jasku Zsoltbejegyzett csalásvizsgáló, c. egyetemi magántanárFeladatai: csalásvizsgálati, belső ellenőrzési rendszer audit, visszaélés bejelentések kezelése, oktatás és tanácsadás1995-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodási Kar számvitel szakirányán. 1997-től okleveles könyvvizsgáló, 2008. évben a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szervezéstudományok tudományágban Ph.D. fokozatot szerzett, téziseit a könyvvizsgálat elméleti és módszertani sajátosságaival összefüggésben írta. Több, mint 20 éves felsőoktatásban eltöltött tapasztalattal rendelkezik, könyvvizsgálati és számviteli témában számos cikk, folyóirat szerzője. Alapító tagja és elnökhelyettese a Bejegyzett Csalásvizsgálók Szövetsége, ACFE (Association of Certified Fraud Examiners) Magyarországi Egyesületének, valamint 2010-től könyvszakértés szakterületen igazságügyi szakértő. Jelenlegi tudományos kutatásai a különböző csalásvizsgálati módszertani technikákhoz kapcsolódnak, s több, vállalati compliance-hez kötődő projektben vesz részt. A fogyasztói csalások megelőzése témájában számos alkalommal szerepelt a médiában, s elsődleges célja az emberek, fogyasztók felvilágosítása, oktatása, hogy ne váljanak csalások áldozataivá. Az Etikai Forródrót kapcsán – felelős az ügyfelek dolgozóinak oktatásáért, részt vesz a bejelentések kivizsgálásában, az ügyfél belső ellenőrzési rendszerének átvilágításában, valamint a csalási kockázatok felmérésében és a panaszbejelentéssel és csalásmegelőzéssel összefüggő tanácsadásban. Kiszervezett feladat esetén támogatást, tanácsadást nyújt az ügyfél visszaélés bejelentésekkel kapcsolatos és bejelentéseken túli csalásmegelőzési programjaiban, belső ellenőrzési rendszerének folyamataiban. 2022. május 18-tól nemzetközileg elismert, az ACFE (Association of Certified Fraud Examiners) által bejegyzett csalásvizsgáló.
MOHA Ház (1143 Budapest, Gizella út 42-44.)
Ellátás:
08.30–09.00: Regisztráció09.00–10.30: Előadás 1. része10.30–10.45: Kávészünet10.45–12.15: Előadás 2. része12.15–12.45: Ebédszünet, Kávészünet12.45–14.15: Előadás 3. része14.15–14.30: Kávészünet14.30–16.00: Előadás 4. részeA kurzus elvégzéséről egyrészt Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk.
Jelentkezési feltétel: nincs, bárki résztvehet a kurzuson.
Vizsga a kurzus végén: nincs.
Ajánló:
Az egyedülálló tréningsorozat célja: A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. Törvényben előírt belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésével összefüggő legfontosabb gyakorlati kérdések, teendők és eljárások bemutatása annak a céljából, hogy a visszaélés-bejelentéseket kivizsgálók képesek legyenek hatékonyan és eredményesen működtetni a visszaélés-bejelentési rendszereket.
Kevés idő maradt a felkészülésre! HATÁRIDŐ: 2023. december 17.!!!
Az Országgyűlés 2023. május 23-án elfogadta az új Panasztörvényt, amelynek kihirdetésétől mindössze 60 napja volt felkészülni az érintett vállalkozásoknak az abban foglalt követelmények teljesítésére. A törvényt 2023. május 25-én kihirdették a Magyar Közlönyben.
A 250 fő feletti foglalkoztatottal rendelkező vállalkozások számára tehát 60 nap állt rendelkezésre a felkészülésre.
Ugyanígy 60 nap állt rendelkezésére a pénzmosási törvény hatálya alá tartozó foglalkoztatóknak, így például az adótanácsadóknak, könyvelőknek, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek, pénzügyi szolgáltatóknak vagy székhelyszolgáltatóknak.
Azon vállalkozások számára, ahol a munkavállalói létszám eléri az 50 főt, viszont nem haladja meg a 249 főt, legkésőbb 2023. december 17-ig kell teljesülnie a követelményeknek, azzal az engedménnyel, hogy közösen is létrehozhatják a visszaélés-bejelentési rendszert.
A közszféra szereplői számára szintén szükséges a visszaélés-bejelentési rendszer létrehozása. A kisebb, 10.000 főnél kevesebb lakosú önkormányzatok, helyi önkormányzatok tulajdonában álló szervezetek vagy gazdasági társaságok 2025. január 1-jéig kell, hogy teljesítsék a követelményeket.
A legfontosabb teendő a bejelentővédelmi megbízott kijelölése és a visszaélés-bejelentési rendszer megtervezése és kialakítása. Bejelentővédelmi rendszer működtetője lehet a foglalkoztatónál munkaviszonyban álló személy, vagy a szervezeti egység, de a jogszabály lehetővé teszi, hogy külsős szakértő kerüljön megbízásra.
Tematika:
1. RÉSZ
Bevezetés
■ A visszaélés-bejelentési rendszerek történeti előzménye és helye, szerepe a csalásmegelőzésben
■ A visszaélés-bejelentés működtetésével kapcsolatos kutatási eredmények bemutatása
■ Mik a visszaélés-bejelentési rendszer kialakításának lépései és hogyan alakítható egy hatékony visszaélés-bejelentési rendszer?
■ A visszaélés-bejelentés lépései, az ezzel összefüggő jogszabályi előírások és egyéb szabályozások ismertetése
■ A visszaélés-bejelentési rendszer keretében kialakítandó csatornák, anonim versus nem anonim bejelentések
■ Ki lehet a bejelentett visszaélések kivizsgálója (belső munkatárs versus külső felek). Kivizsgálóval szembeni követelmények. Bejelentővédelmi ügyvéd helye, szerepe a visszaélés-bejelentési rendszer működtetésében
Visszaélés-bejelentés a GDPR szemszögéből
■ A visszaélés-bejelentés működtetése a személyes adatok kezelése szemszögéből
■ Bejelentővel összefüggő személyes adatok kezelése
■ A bejelentésre vonatkozó személyes adatok kezelésére vonatkozó megfontolások
■ Az adatkezelésekre vonatkozó szabályzatok módosítása a visszaélés-bejelentésekre vonatkozóan
2. RÉSZ
Visszaélés-bejelentés működtetése a gyakorlatban - esettanulmány
■ Anonim bejelentések kezelése Etikai Forródrót szoftveren keresztül, gyakorlati példa bemutatásával
■ Ahogy a bejelentő látja a bejelentését
■ A bejelentések a kivizsgáló szemszögéből
Visszaélés-bejelentések gyakorlati aspektusai
■ Bejelentett etikai normasértések kivizsgálása
■ Bejelentett EU-s jogsértések kivizsgálása
■ A BTK-ba ütköző normasértések kivizsgálása
3. RÉSZ
A visszaélés-bejelentések működtetésének szempontjai külső felek megbízása esetén
■ Szerződéskötés
■ Együttműködés a megbízóval
■ GDPR-megfontolások
■ Bejelentések kivizsgálása külsősök által
Visszaélés-bejelentések kivizsgálása I.
■ A csapat összetétele
■ Kivizsgálási terv felépítése, kockázatbecslés
■ Adatgyűjtések szerepe, bizonyítékok összegyűjtése
4. RÉSZ
Visszaélések kivizsgálása II.
■ Interjútechnikák
■ Esettanulmány egy visszaélés-bejelentés kivizsgálása kapcsán
Visszaélések kivizsgálása III.
■ Jelentés készítés. Formai és tartalmi követelmények
■ A bejelentés, illetve a kivizsgálás során begyűjtött adatok kezelése a vizsgálatot követően
■ Iratok és bizonyítékok kezelése, megőrzése a vizsgálat után
5. RÉSZ
Szabályozási környezet kialakítása - gyakorlati tudnivalók
■ Üzleti Etikai és Magatartási Kódex elemeinek bemutatása
■ Visszaélés-bejelentési szabályzat tartalmának ismertetése
Egyéb megfontolások - a bejelentésekkel összefüggő gyakorlati kérdések
■ Rosszindulatú bejelentések kezelése
■ A bejelentések jutalmazása
■ Félelem a megtorlástól. Hogyan küszöbölhető ki a megtorlás?
++++AJÁNDÉKOK a résztvevőknek:
■ Visszaélés-bejelentési szabályzat minta
■ Etikai és Magatartási Kódex minta
■ Visszaélés-bejelentéshez kapcsolódó munkavállalói oktatóvideó
Részvételi díj:
Részvételi díj, mely költségként elszámolható: 284.000 Ft + áfa/fő/5 alkalom
Kedvezmények a részvételi díjból 2023. október 19-ig:
Egy jelentkező kedvezményes részvételi díja (30% kedvezmény):
284.000 Ft + áfa/fő/5 alkalom helyett 198.800 Ft + áfa/fő/5 alkalom
Kettő vagy több jelentkező kedvezményes részvételi díja (30% + további 5% kedvezmény):
284.000 Ft + áfa/fő/5 alkalom helyett 188.860 Ft + áfa/fő/5 alkalom
Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.
Jelentkezési feltételek:
Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogyaz átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.Szervező engedélyei:Felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: E-001513/2016
Felnőttképzési engedélyszám: E/2020/000238Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/001497
Intézmény-akkreditációs lajstromszám: AL-2721
Akkreditációs szám (Magyar Ügyvédi Kamara): AK001005/2020
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-117529/2017, NAIH-117528/2017, NAIH-114924/2017, NAIH-114922/2017, NAIH-114925/2017, NAIH-114927/2017
-
Mennyiség Kedvezmény Termék ára 1 fő vagy több kevesebb mint 2 fő - 252 476 Ft/fő 2 fő vagy több 5 % 239 852 Ft/fő
-
17 430 Ft
-
Igénybe vehető szolgáltatások Cikkszám 81359t